RODO

Informacje o ochronie i przetwarzaniu danych osobwowych

t

Co to jest RODO?

Jest to powszechnie stosowany skrót Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych.

q

Jaki jest cel RODO?

Celem regulacji jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych na terenie UE

Od kiedy stosujemy RODO?

Od 25.05.2018 roku

n

Co znajduje się w dokumencie?

Informacje, o tym w jaki sposób Sklep chroni i przetwarza dane osobowe

1. Kto jest właścicielem Sklepu i Administratorem danych osobowych Użytkowników?

Właścicielem Sklepu internetowego działającego pod adresem: https://profesjonalne-wzory.pl i Administratorem danych osobowych jest LEXPRIM Sp. z o.o. z siedzibą w Płocku, przy ul. Zbożowej 7/9, 09-410 Płock, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000659856, NIP: 774-323-25-56, REGON: 366411834, kapitał zakładowy: 5.000 zł (wpłacony w całości).

2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej Sklep wykorzystuje dane osobowe Użytkowników?

Dane osobowe Użytkowników Sklepu mogą być wykorzystane poprzez ich przetwarzanie w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

a) w celu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zawierania umów – podstawę prawną przetwarzania danych osobowyh stanowi art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

b) w celu wystawienia faktury lub rachunku oraz spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówień produktów w Sklepie intenretowym – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);

c) w celu rozpatrywania reklamacji oraz roszczeń związanych zawartą umową zakupu produktów w Sklepie intenretowym – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbedność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa);

d) w celu kierowania do Użytkowników treści marketingowych, w sposób, na który Użytkownik wyraził zgodę – podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO; uzasadniony interes polega na przesyłaniu do Użytkownika treści marketingowych Sklepu intenretowego w okresie świadczenia przez Sklep na rzecz Użytkownika usług drogą elektroniczną oraz dodatkowo w sposób, na który Użytkownik wyraził zgodę;

e) w celu dopasowania treści wyświetlanych na stronie internetowej Sklepu internetowego, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora);

f) w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w tym przepisów prawa podatkowych oraz z zakresu rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

g) w celu wykorzystania plików cookies na stronie Sklepu i jej podstronach – na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO (zgoda);

h) w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, uzasadnionym interesem jest prowadzenie analizy wyników sprzedaży oraz działań marketingowych;

i) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu polegającego na ewentualnym ustaleniu i dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania daych osobowych jest prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

3. Komu Sklep przekazuje dane osobowe Użytkowników?

Odbiorcami danych osobowych Użytkowników mogą być:

a) dostawcy systemów informatycznych oraz usług IT;

b) podmioty świadczące na rzecz Sklepu internetowego usługi księgowe, badania jakości obsługi, dochodzenia należności, analityczne, marketingowe;

c) operatorzy pocztowi i kurierzy;

d) operatorzy systemów płatności elektronicznej oraz banki w zakresie realizacji płatności;

e) organy uprawnione do otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

4. Czy Sklep będzie przekazywać dane osobowe Użytkowników do państw trzecich, organizacji międzynarodowych lub poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)?

Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar EOG (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) i do innych państw trzecich. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, to będą one przekazywane wyłącznie do odbiorców, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo zgromadzonych danych poprzez:

a) współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,

b) stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską (np. tak jak ma to miejsce w przypadku Google),

c) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy lub takim podmiotom, na które Użytkownik wyraził zgodę.

Z uwagi na korzystanie z usług np. Google, Facebook, dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki
w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). Google i Facebook stosują mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne.

Na chwilę obecną usługi oferowane przez Google oraz Facebook dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w Unii Europejskiej. Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony danych osobowych.

5. Na jaki okres czasu Sklep zbiera dane osobowe Użytkowników?

Dane osobowe Użytkowników będą zbierane i przetwarzane przez Sklep internetowy przez następujące okresy:

a) w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umów sprzedaży produktów – przez czas niezbędny do wykonania wszystkich obowiązków wynikających z umów sprzedaży produktów;

b) w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu kierowania do Użytkownika treści marketingowych – do czasu wniesienia przez Użytkownika sprzeciwu względem przetwarzania jego danych osobowych w tym zakresie;

c) w przypadku, w którym Sklep internetowy wykorzystuje dane osobowe Użytkownika do celów analitycznych i statystycznych – przez czas świadczenia na rzecz Użytkownika usług drogą elektorniczną.

d) w przypadku, w którym Sklep intenretowy wykorzystuje dane osobowe Użytkownika w celu prawnie uzasadnionego interesu polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami – do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń. Po tym okresie dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym przepisami o rachunkowości.

6. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu.

Zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji jest proces w wyniku, którego decyzja zostaje wydana bez ludzkiej ingerencji.

Podejmowane przez Sklep internetowy działania dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkownika nie są zautomatyzowane i nie wpływają na sytuację Użytkownika, a także na podejmowane przez niego decyzje.

Profilowanie – należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystywaniu do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.

W ramach prowadzenia Sklepu internetowego działającego pod adresem: https://profesjonalne-wzory.pl dane Użytkownika mogą być profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty Sklepu, którą Administrator kieruje do Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam do zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one z danych statystycznych np. płeć, wiek,
zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na stronie Sklepu internetowego.

7. Jakie dane osobowe należy podać do Sklepu internetowego, by skorzystać z jego usług?

Warunkiem skorzystania z usług Sklepu internetowego jest podanie przez Użytkownika: imienia i nazwiska oraz adresu e-mail, jak również w przypadku żądania ich jako obowiązkowe: adresu zamieszkania, nr PESEL, numeru telefonu Użytkownika.

W przypadku przedsiębiorców należy podać: nazwę przedsiębiorstwa, numer NIP i REGON, ewentualnie nr KRS (jeśli przedsiębiorca jest wpisany do Rejestru przedsiębiorców  Krajowego Rejestru Sądowego).

8. Jakie uprawnienia przysługują Użytkownikom w związku z przetwarzaniem przez Sklep internetowy ich danych osobowych?

Każdemu Użytkownikowi przysługuje:

  1. Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymywania ich kopii.
  2. Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych.
  3. Prawo do usunięcia danych.

Jeżeli zdaniem Użytkownika nie ma podstaw do tego, aby Sklep przetwarzał jego dane osobowe, może zażądać ich usunięcia.

4. Ograniczenia przetwarzania danych.

Każdy Użytkownik może zażądać, aby Sklep ograniczył przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Użytkowniem zadań. Jeżeli w ocenie Użytkownika Sklep ma nieprawidłowe dane lub przetwarza je bezpodstawnie lub jeżeli Użytkownik nie chce, aby Sklep usunął jego dane, bo będą mu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub na czas wniesionego przez Użytkownika sprzeciwu względem przetwarzania danych.

5. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Sprzeciw „marketingowy”. Każdy Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli Użytkownik skorzysta  z tego prawa – Sklep zaprzestanie przetwarzania jego danych w tym celu.

Sprzeciw z uwagi na szczególne sytuacje. Użytkownik ma, także prawo złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celach innych, niż marketing bezpośredni, a także jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym. Użytkownik powinien wtedy wykazać szczególną sytuację, która zdaniem Użytkownika uzasadnia zaprzestanie przez Sklep  przetwarzania jego danych osobowych objętych sprzeciwem. Sklep internetowy przestanie wówczas przetwarzać dane osobowe Użytkownika w tych celach, chyba, że podstawy przetwarzania danych osobowych Użytkownika są niezbędne wobec jego praw lub też, dane te są niezbędne Sklepowi internetowemu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

6. Prawo do przenoszenia danych.

Każdy Użytkownik ma prawo otrzymać od Sklepu w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (np. format „csv”) swoje dane osobowe, które dostarczył do Sklepu na podstawie umowy lub zgody. Użytkownik może, także zlecić do Sklepu przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi.

7. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Każdy Użytkownik, który uważa, że Sklep przetwarza jego dane osobowe niezgodnie z prawem, może złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego.

8. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Użytkownik ma prawo w każdej chwili cofnąć sowją zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które Sklep przetwarza na podstawie jego zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego Sklep dokonał na podstawie zgody Użytkownika przed jej wycofaniem.

Użytkownik może skorzystać z ww. praw przesyłając wniosek na adres poczty elektronicznej Sklepu: biuro.lexprim@gmail.com.

9. Informacja o dobrowolności podania danych osobowych oraz konsekwencji ich nie podania.

Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu świadczenia usług drogą elektroniczną lub zawierania oraz wykonywania umów sprzedaży produktów przez Sklep. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości świadczenia usług drogą elektroniczną lub brak możliwości zawarcia umowy sprzedaży produktu.

10. Bezpieczeństwo danych osobowych.

Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe zgodnie z wymogami bezpieczeństwa przewiadzianymi przez obowiązkujące przepisy prawa. Administrator danych osobowych stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednio do zagrożeń oraz kategorii danych, w tym celu zabezpiecza dane przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa, zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

11. Linki odsyłające do innych stron.

Na stronie Sklepu internetowego mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator danych osobowych nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką prywatności i Regulaminem tych stron intenretowych.

12. Polityka bezpieczeństwa danych osobowych wobec dzieci.

W przypadku ustalenia przez Sklep, że zgromadził dane osobowe dziecka (osoby, która nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych), Sklep podejmie odpowiednie kroki mające na celu jak najszybsze usunięcie tych danych.

Rodzice, którzy uważają, że doszło do zgromadzenia danych osobowych ich dziecka, mogą przesłać wniosek o ich usunięcie na adres: biuro.lexprim@gmail.com.