REGULAMIN WYSTAWIANIA E-FAKTUR

§ 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady i warunki techniczne przesyłania faktur elektronicznych przez Sklep internetowy prowadzony pod adresem: https://profesjonalne-wzory.pl/sklep (zwany dalej „Sklepem„).

2. Regulamin niniejszy jest udostępniany Klientowi za pośrednictwem strony internetowej w formie, która umożliwia pobranie, utrwalenie i wydrukowanie niniejszego Regulaminu.

3. Każdy Klient korzystający z możliwości otrzymania faktur elektronicznych zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz przestrzegania jego postanowień.

4. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają przepisy zawarte w ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) (zwana dalej „Ustawą”).

5. Faktura VAT wystawiona i udostępniona w formie elektronicznej, zgodnie z niniejszym Regulaminem i przepisami Ustawy jest równoznaczna z przesłaniem faktury VAT w formie papierowej i stanowi dokument księgowy.

§ 2 Definicje

Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia i zwroty oznaczają:

1. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta z serwisu internetowego i usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Sklep.

2. Format PDF – (ang. Portable Document Format) przenośny format dokumentu – format plików.

3. E-faktura – faktura, faktura korygująca, duplikat faktury, duplikat faktury korygującej w formacie pdf. wystawiona zgodnie z prawem i udostępniona Klientowi przez Sklep zgodnie z przepisami Ustawy, której autentyczność pochodzenia, integralność treści oraz czytelność zagwarantowane są za pomocą wprowadzonych kontroli biznesowych, które ustalają wiarygodną ścieżkę audytu między fakturą, a świadczeniem usług.

4. Adres e-mail – adres poczty elektronicznej Sklepu – biuro.lexprim@gmail.com.

5. Email Klienta – adres poczty elektronicznej Klienta wskazany przez niego jak adres właściwy do otrzymania e-faktur.

6. Oświadczenie – oświadczenie złożone przez Klienta w Formularzu zamówienia o akceptacji otrzymywania faktur, korekt faktur oraz duplikatów faktur (e-faktur) w formie elektronicznej.

7. Strona internetowa – oznacza stonę intenretową prowadzoną pod adresem: https://profesjonalne-wzory.pl 

8. Doręczenie e-faktury – oznacza moment, gdy wiadomość zawierająca e-fakturę została wysłana do Klienta z serwera Sklepu na adres e-mail Klienta, z wyłączeniem faktur korygujących, których doręczenie następuje zogodnie z § 3 ust. 9 niniejszego Regulaminu.

§ 3 Warunki wystawiania faktur elektronicznych

1. Warunkiem skorzystania przez Klienta z możliwości otrzymywania e-faktur jest złożenie oświadczenia o chęci otrzymywania dokumentu w takiej formie.

2. Sklep rozpoczyna wystawianie i doręczenie e-faktur nie wcześniej niż w terminie 3 dni roboczych po otrzymaniu oświadczenia oraz zaprzestanie dostarczenia i doręczenia e-faktur od dnia następnego po dniu, w którym otrzymał wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej: biuro.lexprim@gmail.com o wycofaniu zgody na przesyłanie e-faktur.

3. E-faktury będą przesyłane drogą elektroniczną z adresu e-mail, którym będzie dysponował jedynie właściciel Sklepu.

4. Dostęp do adresu e-mail i program do wystawiania faktur będzie zabezpieczony hasłem znanym jedynie przez właściciela Sklepu.

5. W celu spełnienia obowiązku zapewnienia czytelności e-faktur przez okres ich przechowywania w formacie i treści jednokładnej do przesłanej do Klienta, przechowywane one będą na dedykowanym zabezpieczonym dysku szyfrowanym i zabezpieczonym hasłem. Na dysku e-faktury będą przechowywane w katalogach oraz podkatalogach w podziale na lata i miesiące rozliczeniowe.

6. Dostęp do dysku i znajdującej się w nim bazy danych e-faktur będzie posiadał jedynie właściciel Sklepu, co pozwoli na odpowiednie zabezpieczenie i zachowanie integralności treści e-faktur.

7. E-faktury zostaną wysłane najpóźniej w ciągu 5 dni od momentu wystawienia. W przypadku, w którym ostatni dzień terminu przypadnie na dzień wolny od pracy, e-faktura zostanie wysłana w następnym dniu pracy Sklepu.

8. Klient zobowiązuje się do utrzymywania aktywnego adresu e-mail w okresie korzystania z e-faktur.

9. Doręczenie e-faktury korygującej następuje z chwilą, gdy wiadomość zawierająca e-fakturę została otrzymana przez Klienta na adres e-mail Klienta. Jako potwierdzenie odbioru e-faktury korygującej przez Klienta uznaje się zwrotny komunikat o otrzymaniu wiadomości e-mail zawierającej e-fakturę korygującą przez serwer Klienta. Taką korektę traktuje się jako potwierdzoną na potrzeby podatku VAT uregulowanego Ustawą.

10. Podając w Formularzu zamówienia adres e-mail Klienta, Klient oświadcza, że jest posiadaczem tego adresu.

11. Oświadczenie Klienta o akceptacji e-faktur nie pozbawia Sklep prawa do wystawienia i przesłania faktur, faktur korygujących i ich duplikatów w formie papierowej w przypadkach przewidzianych przez prawo oraz na wypadek problemów technicznych.

12. Klient zobowiązany jest do korzystania i przechowywania otrzymanych faktur wyłącznie w formie elektronicznej zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie.

§ 4 Zmiana adresu e-mail i rezygnacja

1. Zmiany adresu e-mail Klienta, na który mają być przesyłane powiadomienia o wystawieniu i udostępnieniu faktury elektronicznej można dokonać wysyłając na adres poczty elektronicznej: biuro.lexprim@gmail.come-mail z wiadomością o zmianie.

2. W przypadku braku powiadomienia Sklepu o zmianie adresu e-mail Klienta, e-faktury uważa się, za skutecznie doręczone po ich przesłaniu i odebraniu powiadomienia o ich dostarczeniu na ostatni podany przez Klienta adres e-mail.

3. Rezygnacji z możliwości wystawiania i otrzymywania e-faktur można dokonać przesyłając wiadomość przy użyciu Formularza kontaktowego udostępnionego na stronie internetowej Sklepu lub przesyłając wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej: biuro.lexprim@gmail.com.

4. Ponowna aktywacja możliwości otrzymywania e-faktur wymaga ponownego złożenia oświadczenia.

§ 5 Postanowienia końcowe

1. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie internetowej Sklepu.

2. Regulamin i wszelkie jego zmiany wchodzą w życie z dniem opublikowania ich na stronie internetowej Sklepu.

3. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie przekazana Klientowi niezwłocznie po jej publikacji na stronie internetowej Sklepu, na adres e-mail Klienta.